Grymt gösfiske

Jag och min kompis var ute och och fiskade sommaren 2014. Segt fiske första timmen sen började hända grejer och det börja nappa.

Mitt bästa fiskeminne var när jag och min vän Jonte var ute och fiskade.Vi var i sjön där jag bor, en lagom stor sjö med 26 meter som maxdjup. Runt sjön finns det sommarstugor överallt och små badställen. Bakom stugorna ser man en massa skog.

Händelsen utspelade sig en kväll på sommaren.

Det var ganska ljust när vi åkte ut. Vi riggade båten,som är en Rydscamping, runt klockan 10 på kvällen. Vi hade fått ut alla spön runt kvart i 11. Från kl. 22:45 till 5 på morgonen körde vi och det nappade på riktigt bra. På natten när dimman kom in såg man ingenting bara ljus från stugorna. Det var mycket dimma och dimman la sig på rutan i båten så det blev svårare att se vad man gjorde När vi åkte in mot land klockan 5 lättade dimman från himmelen. Från 11 till 5 hade vi 4 gösar över 5+,8 gösar som låg mellan 3,5 – 4,8 kg. Vi körde med 6 spön och 3 paravaner på vardera sida av båten. Vi körde bara Nilsmaster 15cm och Westin 19cm. Alla gösar vi fick släppte vi tillbaka i sjön!